joi, 16 octombrie 2014

Cărți despre întreprinzători scrise de non-întreprinzători

De-a lungul anilor, am citit multe cărți despre întreprinzători și despre antreprenoriat. Am studiat viețile unor întreprinzători ca Thomas Edison, Bill Gates, Richard Branson și Henry Ford. Am citit, de asemenea, cărți despre diferite curente de gândire în antreprenoriat și despre motivul pentru care unii întreprinzători sunt mai buni decit alții. În fiecare carte, bună sau rea, am găsit informații prețioase și sfaturi care m-au ajutat în încercarea mea de a deveni un întreprinzător mai bun. Amintindu-mi cărțile pe care le-am citit, am observat ca se împart în doua categorii de baza: cărți scrise de întreprinzători și cărți scrise de non-întreprinzători. Majoritatea cărților sunt scrise de non-întreprinzători, adică scriitori, jurnaliști sau profesori. Deși am învățat lucruri importante din fiecare carte, indiferent cine o scrisese an observat o lipsa. Am constat ca lipsesc relatările despre erorile îngrozitoroare, soldate cu eșecuri răsunătoare și situații dramatice prin care trece aproape fiecare întreprinzător. Majoritatea cărților prezintă întreprinzătorul ca pe un om de afaceri strălucit, agreabil, calm, care tratează fiecare provocare cu ușurință. Cărțile despre marii întreprinzători ii prezintă ca pe niște întreprinzători înnăscuți și, cu siguranță, mulți dintre ei chiar asta erau. Asa cum exista atleți înnăscuți, sunt și întreprinzători înnăscuti, iar majoritatea cărților vorbesc despre astfel de oameni. Cărțile despre antreprenoriat scrise de profesori au o nuanță diferita. Profesorii au obiectul sa despice firul în patru, prezentând doar fapte statistice sau constatări. Personal, cred ca astfel de cărți, corecte din puncte de vedere tehnic, sunt dificil de citit pentru ca, de multe ori, lectura lor este plictisitoare. Nu au nimik interesant sau palpitant. Robert Kiyosaki d

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu