marți, 14 octombrie 2014

Ce anume ii diferentiaza pe intreprinzatori?

   Una dintre cele mai inspaimintatoare zile din veata mea a fost aceea in care mi-am dat demisia si am devenit, oficial intreprinzator. In acea zi, am stiut ca nu voi mai avea un salariu regulat, o asigurare de sanatate sau un plan de pensionare. Nu vor mai exista zile de concediu medical sau concedii de odihna platite.

  In acea zi, venitul meu a ajuns la zero. Groaza de a nu mai avea un salariu fix a reprezentat una dintre cele mai dramatice experiente pe care le-am trait. Cel mai rau dintre toate, nu stiuam cit era sa dureze pina cind urma sa am un salariu fix... poate ini intregi. Din momentul in care mi-am dat demisia, am aflat adevaratul motiv  pentru care multi angajati nu devin intreprinzatori. Este frica de a ramine fara bani, fara un venit garantat, fara un salariu fix. Foarte putini oameni pot trai perioadele mari de timp fara bani. Intreprinzatori sint altfel, si una dintre trasaturile care ii diferentiaza de ceilanti este abilitatea de a supravetui in mod inteligent fara bani.

In aceeasi zi, miau crescut si cheltuielile. Ca intreprinzator, a trebuit sa inchiriez un birou, locuri de parcare, un depozit, sa cumpar o masa de scris, o veioza, sa fac abonament la telefon, sa platesc pentru calatorii, hoteluri, taxiuri, copii xerox, creioane, hirtii, capse, papetarie, formulare tipizate, cheltueli postale, produse si chir pentru cafeaua de la birou. A trebuit de asemenea, sa angajez si o secretara, un contabil, un avocat, un agent de asigurari si un serviciu de curatenie. 
Toate acestea reprezentau cheltueli pe care odata angajatorul meu le platea pentru mine. Am inceput sa-mi dau seama cit de scump il costase sa ma angajeze. Am realizat ca angajatii costa mai mult decit cifra scrisa in cecul de salariu. Deci, o alta diferenta dintre angajati si intreprinzatori consta in faptul ca intreprinzatorii trebue sa stie cum sa cheltuiasca banii chiar daca nui au. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu